BUPATI HARYANTO KUKUHKAN 81 KEPALA SD DAN SMP DI LINGKUNGAN DISDIKBUD KABUPATEN PATI



Bupati Pati H. Haryanto, SH; MM; MSi mengukuhkan 81 Kepala UPTD Satuan Pendidikan SD dan SMP di lingkungan Dinas Pendidikan dan Kebudayaan Kabupaten Pati



Pati, RadarMuria.Com       Sebanyak 81 Kepala UPTD Satuan Pendidikan SD dan SMP di lingkungan Dinas Pendidikan dan Kebudayaan (Disdikbud) Kabupaten Pati, dikukuhkan.

Pengukuhan oleh Bupati Pati, Haryanto, bertempat di pendopo kabupaten setempat, Kamis (13/01/22), dihadiri Sekretaris Daerah, Kepala Disdikbud dan Kepala BKPP Kabupaten Pati.

Dalam sambutan, Bupati Haryanto mengatakan, proses pengisian jabatan kepala sekolah tidaklah mudah karena harus melalui tahapan dan memenuhi syarat.

"Yang memenuhi persyaratan, kita kukuhkan. Banyak yang masih kosong karena pensiun atau sudah 3 kali menjabat", kata Haryanto.

Menurut bupati, mutasi ataupun promosi suatu jabatan adalah hal yang biasa, apalagi akan memasuki tahun ajaran baru.

"Ada waktu 2 hari, segera laksanakan tugas tidak perlu nunggu - nunggu. Dan segera persiapkan untuk pembelajaran tatap muka", tegasnya.

Mendukung pembelajaran tatap muka tersebut, Haryanto juga meminta sekolah untuk menyiapkan sarana - prasarana protokol kesehatan.

"Kita masih belum aman karena ada (virus Covid-19) jenis omnicron. Oleh karena itu, dalam melaksanakan tugas, tidak hanya berhasil dalam menyampaikan materi pelajaran, tetapi guru juga harus mampu melakukan pencegahan penyebaran Covid-19", tutur bupati.

Selaku Ketua Gugus Tugas Covid-19, bupati menyebut telah membuat kebijakan penanganan pandemi, termasuk penggunaan anggarannya.

"Saya jamin anggaran Covid-19 tidak dikorupsi. Prasangka negatif harus dibuktikan dulu", ungkap Haryanto, menepis rumor adanya penyimpangan penggunaan anggaran Covid-19 di Kabupaten Pati.

"Laksanakan amanah ini dengan baik. Konsultasi dan koordinasi guna membantu meminimalisasi penyebaran Covid-19", pesan Haryanto.

Pada pengukuhan kali ini, terdapat 67 Kepala SD dan 14 Kepala SMP.  Terdiri atas 32 Kepala SD baru dan 35 hasil rotasi. Sedangkan untuk SMP, terdapat 6 kepala sekolah baru dan 8 kepala sekolah hasil rotasi.

(RM. Usman)

2 komentar:

  1. Pendudukan: Harta Tanah / perhotelan
    kedudukan: Pengarah Urusan
    Nama: Najwa Mohammed
    Bandar: Miri
    Pinjaman saya mendapat: Rm 1.5 juta
    kadar faedah: 1%
    E-mel saya: najwamohammed369@gmail.com

    Halo, saya mengucapkan terima kasih kepada allah almight untuk kebaikan dan keberkasaan yang saya dapatkan dari AASIMAHA ADILA LOAN FIRM tahun ini 2022, saya ingin kita medium ini membiarkan muslim saya di malaysia, Tahun lepas saya telah memohon pinjaman banyak kali dan saya bodoh , Tahun ini ketika saya sedang menonton berita perniagaan saya di Aljazeera, saya melihat nama AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM pada wawancara menerangkan pakej mereka dan bagaimana mereka memberi pinjaman dan dana amal kepada mereka yang ingin memulakan perniagaan tahun ini. Oleh itu, saya mendengar dan menghubungi mereka dengan kenalan mereka di televisyen, saya memohon Rm 1.5 juta, pada kadar 1% dan pinjaman saya telah diluluskan dan saya mendapat pinjaman saya semudah mungkin. Saya mendapat pinjaman saya dan melabur lebih jauh ke hartanah suami saya. suami saya dari indonesia, banjir yang terjejas rumah keluarga kami di jakarta, sejak kami mendapat pinjaman, kami telah memperbaiki banyak hal dan membayar hutang bank juga.Jika anda ingin perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, anda bebas memohon sekarang dan dapatkan pinjaman anda .Mengingatkan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak pernah berputus asa. Semakin banyak anda jatuh, semakin kuat anda menjadi bangun. Jangan pernah menyerah tidak kira apa. Buat janji kepada impian anda seolah-olah anda berjanji kepada anak anda. Saya berharap anda lebih besar tahun. Mungkin allah memberkati mereka allah

    MOHON SEKARANG
    E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    w/a**** +971569461974

    BalasHapus
  2. Notis!! Notis!! Notis!!

    Adakah anda ingin membiayai semula perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman Dalam Talian yang tulen untuk mendapatkan Bil anda? Memulakan perniagaan baru? Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi? atau Pinjaman Perniagaan, Mohon pinjaman cepat dan mudah untuk memulakan pembiayaan baharu projek anda pada kadar faedah termurah 1.5%. Hubungi kami melalui e-mel:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]


    PERKHIDMATAN KAMI

    * Pinjaman Rumah
    * Pinjaman Kenderaan
    * Pinjaman Gadai Janji
    * Pinjaman Perniagaan
    * Kenderaan Kewangan
    * Pinjaman peribadi

    Adakah anda memerlukan sejumlah besar modal untuk memulakan cadangan atau pengembangan perniagaan anda? Adakah bank atau broker menolak Permohonan Pinjaman kerana Skor Kredit Rendah atau Kekurangan Cagaran? Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan. Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman terjamin untuk kedua-dua warganegara dan bukan warganegara.

    Hubungi kami hari ini melalui e-mel: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    BalasHapus

Diberdayakan oleh Blogger.